Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DETERMINING THE NUMBER OF CLUSTERS FOR MARKETING BINARY DATA

Tytuł:
DETERMINING THE NUMBER OF CLUSTERS FOR MARKETING BINARY DATA
Autorzy:
Korzeniewski, Jerzy
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/452885.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Ekonometrii i Statystyki
Tematy:
cluster analysis
binary data
number of clusters index
market segmentation
Źródło:
Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych; 2015, 16, 2; 7-12
2082-792X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article a new way of determining the number of clusters was proposed focused on data made up of binary variables. An important application aspect is that the data sets on which the new formula was investigated were generated in the way characteristic for the marketing data following the work of Dimitriadou et al. [2002]. The new formula is a modification of the Ratkowsky-Lance index and proved to be better in some respects than this index, which was the best in the mentioned research. The modification proposed is based on measuring the quality of grouping into the predicted number of clusters and running the same index on the twice smaller set of objects comprising dense regions of the original data set.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies