Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania konsumpcyjne dzieci

Tytuł:
Zachowania konsumpcyjne dzieci
Children’s Consumer Behaviour
Autorzy:
Korneta, Krystyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/452028.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
consumer,
consumer needs
material goods to satisfy needs
non-material goods to satisfy needs
consumption items
ways of satisfying needs
konsument
potrzeby konsumpcyjne
materialne środki zaspokajania potrzeb
niematerialne środki zaspokajania potrzeb
przedmioty konsumpcji
sposoby zaspokajania potrzeb
Źródło:
Journal of Modern Science; 2015, 24, 1; 351-369
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Th e article depicts the role of a child as a consumer with consumer attributes and compares them with surveys results which were carried out in a randomly chosen group within the district of Radom. Th e surveys included consumer needs of the juvenile, determining their approach and behaviour in specifi c aspects; the results also present parents’ point of view on these aspects. Th e substantive results were revealed: Younger children pronounce their needs more clearly regarding material needs, or services relating to basic and typical of their age activities such as being looked aft er by a close relative, playing games, or a walk. As the child grows up, their consumer needs parallelly grow, for instance, going to the swimming pool, theme park, or country trips or using educational services. Whilst basic needs are secured, young children tend to express needs directly connected with the present time, for example, when the child needs a plasticine, he or she comes to the conclusion that plastecine in needed now. Older children are already able to plan to get the specifi c goods.

Artykuł przedstawia refl eksje na temat roli dziecka jako konsumenta, atrybutów konsumpcji dziecięcej i weryfi kuje je z wynikami badań sondażowych przeprowadzonych na losowo wybranej grupie z terenu powiatu radomskiego w zakresie potrzeb konsumpcyjnych badanych, określenia ich postaw oraz zachowania w rozważanych aspektach, a także prezentuje opinie rodziców na podjęty temat. Wyniki pokazują, że dzieci małe wyraźniej artykułują swoje potrzeby w zakresie dóbr materialnych lub usług, związanych z podstawowymi dla ich wieku zajęciami, takimi jak: opieka bliskiej osoby, zabawa, spacer. Wraz z wiekiem rośnie potrzeba usług konsumpcyjnych w danej grupie wiekowej, na przykład: korzystanie z basenu, parku rozrywki, wycieczek krajoznawczo-turystycznych, usług edukacyjnych. Przy zabezpieczonych podstawowych potrzebach życiowych wśród młodszych dzieci dominują potrzeby związane z daną chwilą, na przykład, „potrzebuję w danej chwili plasteliny”, czyli „chcę plastelinę”. Uczniowie starsi potrafi ą już planować nabywanie określonych dóbr.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies