Aim: The aim of the study is to present the concepts of virtual space functioning
in literature and to analyse the quality and quantity of three forms of presentation of
tourist spatial data, such as geoportal, virtual walk (excursion) or a video.
Methodology: The paper uses descriptive and comparative methods.
Results: On the basis of the conducted research it was founded that the most
represented form of tourist information is a virtual tour. Among the analysed cities,
Kraków has the largest number of virtual tours.
Discussion: The obtained results allowed us to state that geoportals and virtual
walks allow for greater interaction with the user and provide great freedom of choice of
content. Thus, they are a good tool for promoting cities. However, they cannot replace
the penetration of real tourism space. There is a large dispersion of materials on the
web, which increases the time of obtaining information by a potential tourist.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00