Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Moralność i konsumpcja etyczna: dyskusja nad wymiarami etycznymi w konsumpcji

Tytuł:
Moralność i konsumpcja etyczna: dyskusja nad wymiarami etycznymi w konsumpcji
Autorzy:
Bylok, Felicjan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/450971.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Tematy:
konsumpcja
handel
etyka konsumpcji
etyczna konsumpcja
etyczny konsument
Źródło:
Władza sądzenia; 2017, 13
2300-1690
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kwestie etyczne są coraz częściej obecne w dyskursie o współczesnej konsumpcji. Autor podjął rozważania nad rozwojem perspektywy moralnej w konsumpcji. Wskazał na relatywizm moralny wynikający ze zmian w obszarze konsumpcji. Bycie moralnym konsumentem wiąże się z przestrzeganiem norm etycznych. Autor przedstawił propozycję uniwersalnych norm etycznych regulujących zachowania ludzi w konsumpcji. Omówił podstawy teoretyczne konsumpcji etycznej i dyskusję nad jej zakresem występowania w społeczeństwach wysokorozwiniętych. We wnioskach przedstawił propozycje stymulowania konsumpcji etycznej z jednej strony poprzez propagowanie nowych wzorów konsumpcji związanych z produktami etycznymi wśród konsumentów, a z drugiej strony poprzez zachęcanie producentów do zwiększania asortymentu produktów etycznych.

Ethical issues are increasingly present in discussion on the contemporary consumption. The subject of author’s interest in the paper is a development of a moral perspective in consumption. He focused his attention, among other things, on moral relativism, which became the result of changes taking place in the field of consumption. Being an ethical consumer is related to adherence to specific ethical norms. The author presented a proposition of universal ethical norms, which can regulate social behaviors in the sphere of consumption. He described both theoretical aspects of ethical consumption as well as discussion on its presence in developed societies. In conclusion, he presented some propositions related to stimulation of ethical consumption by, on the one hand, propagation of ethical patterns of consumption among consumers, and, on the other hand, encouraging producers to increase the number of ethical products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies