This study presents detailed systematics of quality assessment methods for marketing organizations diving it into three groups: qualitative, quantitative and qualitative-quantitative (mixed) methods. The first group includes methods such as: marketing audit, marketing excellence evaluation and review oftheethical and social responsibility of the organization. The second group is: sales analysis, market share analysis, impact analysis with marketing expenditures on sales area, financial analysis, profitability and efficiency control, marketing effectiveness ranking and observation on customer satisfaction. The last group includes methods: balanced scorecard and marketing benchmark.
Approach towards assessing the quality of organization's marketing activities requires using one particular method. Due to big number of existing methods for assessing the quality of marketing activities, a question arises: which one will allow us fully assess the activity.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00