Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Persuasive argumentation as a cultural practice

Tytuł:
Persuasive argumentation as a cultural practice
Autorzy:
Gałkowski, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/437484.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Instytut Filozofii i Socjologii
Tematy:
informal logic
argument as social practice
philosophy of culture
Jurgen Habermas
Jerzy Kmita
logika nieformalna
argumentacja jako praktyka społeczna
filozofia kultury
Jürgen Habermas
Źródło:
ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal; 2014, 4, 1; 123-134
2083-6635
2084-1043
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article author traces relation between argumentation and cultural practice. The first part focuses on definition of argumentation in informal logic tradition. In particular, it discusses argument in terms of verbal and social activity involving the use of everyday language. Author claims that there is no argumentation beyond language. The second part explains persuasive argumentation as a form of cultural practice. The persuasive arguments found in “social practice” can be understood as a social activity, analysable within the context of a given cultural system. Author refers to an approach taking the argumentative expression as a certain type of communicative practice, directed towards respecting, recognising or accepting specific actions. The inclusion of persuasive argumentation in the “circuit of cultural activities” to be studied makes it possible to compare this type of argumentation with other social practices, and to posit a clear historical dimension in the study of argumentation. It also makes it possible to view persuasive argumentation as one of many cultural activities aimed at changing or perpetuating behaviours, attitudes, thinking, etc. The third part of the paper concerns the problem of humanistic interpretation of persuasive argumentation. Author attempts to develop this intuition, at the same time demonstrating the problems that arise from this approach. In conclusion, author tries to analyze argumentation in terms of culture theory and humanistic interpretation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies