Wkwestii wymiaru medialno-metodycznego historii rodziny w nauczaniu historii w szkole podstawowej Family History as Media and Methodological Inspiration for History Teaching
The text of the contribution is inspired by relationships and issues arising
from communication among parents, children, grandparents and grandchildren.
It ensues from such terms as generation crisis, cohesion, cultivation of common
values or family topics. It deals with family history captured in a family amateur
movie, which is an appropriate media of alternative school and out-of-school pupils'
activities.Within its framework the pupils can become aware of their own roots and
evolution of their family histories, or how their histories were influenced by „the great
history”. The presentation methodology of the summary of these pupils' explorations
of private family materials used in history lessons forms an inseparable part.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00