Tytuł pozycji:
Pedagogika i Edukacja wobec Kolizji Etosów
- Tytuł:
-
Pedagogika i Edukacja wobec Kolizji Etosów
Pedagogy and Education against the Collision of Ethoses
- Autorzy:
-
Kwieciński, Zbigniew
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/433825.pdf
- Data publikacji:
-
2020-07-02
- Wydawca:
-
Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych PAN
- Źródło:
-
Rocznik Pedagogiczny; 2019, 42; 7-12
0137-9585
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essay proposes a way to search for common educational goals in a situation marked by deep political and worldview-related divisions in Polish society. It recalls Kazimierz Sośnicki’s concept of the “collision of ethoses” conceived in the 1930s, and the need to overcome shallow ‘ceremonial- ism’ in order to move towards a deeper experience of values, both spiritually and through altruistic actions.