Męskość w wersji „pop”, czyli jaki jest współczesny mężczyzna celebryta? Studium przypadku Masculinity in “pop” version, who is a contemporary man – celebrity? Case study
The article treats of the problems related to the existence of celebrity (fame). The case of celebrity in the pop-cultural reality is an interesting novelty in Polish sociology, yet poorly considered and shaped empirically or methodologically. The main purpose of this article is to present essential characteristics of being a celebrity in Polish media. In this study, the celebrity has been presented using the example of a music journalist and TV show host - Kuba Wojewodzki. His behaviour, broadcasts and comments regarding others in the show business, have been taken into consideration and analysis. Categorisation is an important element in analysing the content of mass media and has been used in this article. All considerations were placed in theoretical frames of pop culture. The main purpose of this article is to answer the question which reflects the leading problem of this work. Hence, what are the characteristics of a celebrity and what are the social consequences from performing the celebrity role of in society and models of masculinity.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00