We examined the influence of identity fusion and status of evaluator on willingness to fight for one’s group after
group-descriptive or not group-descriptive feedback. The valence of evaluative information was varied as well: feedback
either support negative group-stereotype (negative but descriptive condition) or contradict negative group-stereotype
(positive but not descriptive condition). In two studies (N=208 & N=119) we partially replicated previous findings on
self-verification. Individuals fused with one’s group were more prone than non fused to fight for group members after
receiving, challenging, not group-describing feedback, but only when evaluator’s status was high. When the evaluator’
status was low, fused participants (vs. non fused) engaged in self-enhancement strategies: that is they endorse radical
behavior after negative, even if group-describing, feedback. We discuss the importance of identity fusion and evaluator’s
status for determining when self-enhancement and self-verification will and will not be evoke.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00