This paper considers methodological issues of awareness during adult second language acquisition (SLA).
Specifically, the paper deals with (a) the issue of instructional orientations, (b) the issue of biases in knowledge measurement,
and (c) the issue of reactivity in the online think-aloud protocol. Detailed reviews of prominent SLA research that has
investigated the possibility of implicit SLA reveal (1) that the instruction on implicit learning does not guarantee that
learners engage in the implicit learning mode, (2) that the majority of SLA research has employed only tests of “explicit
learning” such as untimed grammaticality judgment, and (3) that there is some evidence that the online think-aloud
protocol causes negative reactivity particularly when it is metalinguistic in nature.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00