The rate of economic changes and the aging of the population made it necessary
to give priority to the importance of lifelong learning (see for example the Lisbon Strategy).
The conducted study concerned the demand on courses, trainings and certifications in
Poland. This article aims to analyze the educational needs reported by respondents who are
in the production age. Our study contains the classification based on sex, education level,
type of occupation in relation to whether respondents declare such needs. The research also
included the type of courses undertaken and their assessment with respect to the usefulness
for further professional life. The proposed approach to this issue may be a substructure of
a multidimensional analysis of the situation on the labour market and it may help to identify
the factors determining the attractiveness of potential employees from the perspective of
employers’ needs.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00