Multi-Group Confirmatory Factor Analysis (MGCFA) demonstrated the
deficiency of the four original European Commission (EC) items for consumer confidence.
Fit of the MGCFA model was unacceptable and without scalar invariance, index comparison
between study periods was not permissible. This provided clear motivation for a plausible
alternative index specification to comply with requirements for single-dimensionality and
meaning invariance throughout the study period. The MGCFA model using a new set of
items demonstrated partial metric and partial scalar invariance. Using the structural equation
framework, consumer confidence was revealed as strongly interrelated with unemployment
forecast and durable goods purchase.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00