The aim of this article is to present the possibilities of using correspondence
analysis in the study of changes in the gymnasium exam results in Poland. The study used
exam results from 2003 and 2010 of the Regional Examination Board, which consist of two
regions: Lower Silesia and Opolskie. The usefulness of correspondence analysis using multiway
contingency tables and correspondence analysis of supplementary points is shown. From
the examinations’ differences between the levels of exam results in both years, gender and
place of exam are indicated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00