Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami – aspekt procesu tworzenia wartości Management of the value of an enterprise’s relationship with market stakeholders in the context of the value creation process
The management of the value of an enterprise’s relationship with market stakeholders
consists in a well thought-out and organized creation of this value. The value of the
relationship is generated through the delivery of relationship forging processes. A variety of
factors affect these processes. Some of these factors are relational because they are affected by
enterprises and their market stakeholders and directly affect the conditions and the course of
the relationship. Knowledge of these factors and their importance in supporting the processes
of winning, satisfying and retaining market stakeholders helps manage the value of relationships.
The objective of this paper are theoretical considerations about the process of creating
the relationships of enterprises with market stakeholders and empirical identification of the
significance of relational factors that support this process. In order to achieve the objective
the subject literature was studied and empirical research was conducted on 102 enterprises in
Poland. The empirical studies have shown that relational factors that support the processes of
forging of a relationship refer to the economic, strategic, behavioral and product dimensions
of the relationship’s value.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00