The collapse of the communist system and the process of transformation process changed macro-social and institutional environment of rural communities in Poland. Market economy and democracy opened new prospects for rural
communities and farmers. Sociological research proofs that farmers tend to be victims of the changes rather than winners. Rural transformation in Poland could be perceived in terms of the process of marketization of local resources and desagrarisation of rural space. Multifunctional agriculture produces market
products and public goods which could be also commodified.
Factors of rural space desagrarisation and development of its new functions are discussed. Rural space is becoming a space of consumption, which enables transforming its material and cultural heritage into market products. Factors
supporting marketization of rural resources in Poland include: CAP reform, rural and agriculture development policy, governance in production and consumption of food. Differentiation of rural economy enables capitalization of local social
and cultural resources and using them in diverse local development strategies
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00