In the article, an attempt has been made to conceptualize the problems of
effectiveness and usefulness of education by examining the quality of teaching
from an operational perspective. The effectiveness is understood as a level of
attainment of educational objectives being related to the social functions of education;
the usefulness is defined as the benefits of realization of these functions
to individuals and groups. Effectiveness and usefulness, when treated as aspects
of the quality of education, are placed in an evaluative context consisting of: the
education objectives, social actors interested in training and their expectations,
the normative sphere (with respect to education problems) as well as areas, directions
and methods of assessment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00