The aim of this article is to indicate the most important factors determining the location of newly
built hotels in Poland in 2000–2009, belonging to different groups in the hotel categorization system.
We use a two-stage empirical study. The main statistical method applied is stepwise logistic regression
with the backward elimination of regressors. The results of the study indicate clearly that there are
differences between the location factors for hotels according to their standard. The factors determining
the location of budget hotels differ from those influencing the group of medium standard and luxury
hotels. The results contribute to a better understanding of the motives of investors when selecting a location
and may have implications for economic policies, since they can focus the attention of local and
regional authorities on important determinants of attractiveness to local investment.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00