Intellectual capital is, in general, considered to be a component of a company’s market value,
which is not always reflected in its financial statements. The authors analyzed 21 of the most common
methods of measuring company’s intellectual capital. Detailed analysis of these methods made it possible
to identify a set of 7 basic criteria that clearly distinguish them. The paper presents a comparative
matrix of methods of measuring intellectual capital in terms of all the considered criteria. It is
shown that, among the best known methods of measuring intellectual capital, there is no so-called
“standard measure”, i.e. one which fulfils all the criteria at the same time.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00