We consider education as a number of multistage creative processes and analyse one of them
– teaching knowledge (Process P1) in detail. We describe the idea of a virtual production line (VPL)
in the sense introduced by Walukiewicz in 2006 as an extension of Henry Ford’s classical production
line (CPL). Teachers connected by the Internet provide education to students on a VPL – a kind of
virtual belt – teaching a given set of subjects (tasks), offering knowledge by a prescribed methodology,
etc. In contrast to a CPL, teachers on a VPL will use their brain power mostly and divide the
teaching process into a number of tasks in what is called “self-organization of a VPL”. Thus, a VPL
shall be defined as a division of labor into tasks, while a CPL will just remain a partition of labor into
a fixed number of jobs (tasks). Next, we introduce the value of human capital represented by a given
student as a measure of P1 efficiency and compare it with the indicators used so far. In Poland, the
problem is that different skills of students are not measured within one, integrated system. We propose
a solution to this problem and furnish relevant field study results.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00