Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwijanie kompetencji rodzicielskich w kontekście wsparcia dzieci z neofobią żywieniową

Tytuł:
Rozwijanie kompetencji rodzicielskich w kontekście wsparcia dzieci z neofobią żywieniową
Developing Parental Competence in the Context of Supporting Children with Nutritional Neophobia
Autorzy:
Sobolewska-Popko, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/40457009.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Tematy:
kompetencje rodzicielskie
neofobia żywieniowa
wsparcie
parenting skills
nutritional neophobia
support
Źródło:
Forum Pedagogiczne; 2023, 13, 2; 207-222
2083-6325
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jedzenie wydaje się umiejętnością kształtowaną w sposób naturalny. Jednak u niektórych dzieci mogą występować pewne trudności w tym zakresie. Wyzwania w sferze jedzenia dotykają wszystkich sfer rozwoju dziecka, wpływają także na kompetencje społeczne. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące kompetencji rodziców, rozumianych jako wiedza, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, w tym przypadku związanych z wybiórczym jedzeniem dzieci. Żyjemy w kulturze przesytu i shoppingu. Otoczenie dziecka często jest przebodźcowane, co może utrudniać nabywanie przez nie umiejętności, także w zakresie jedzenia.  

Food seems to be a naturally formed skill. However, some children may have some difficulties in this regard. Challenges in the sphere of food affect all spheres of the child’s development, as well as social competences. The article presents the results of research on parental competences, understood as knowledge, ability to cope with difficult situations, in this case related to selective eating of children. We live in a culture of extravagance and shopping. The child’s environment is often stimulated, which can make it difficult for them to acquire skills, including food skills.      

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies