Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mineral composition of melaphyre rocks and durablity of a motorway surface

Tytuł:
Mineral composition of melaphyre rocks and durablity of a motorway surface
Skład mineralny skał melafirowych a trwałość autostrady
Autorzy:
Chrzan, T.
Zworska, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/396536.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
melaphyre rocks
motorway
surface layer
skała melaforowa
autostrady
nawierzchnia autostrad
warstwa wierzchnia
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2013, 10; 33-39
2080-5187
2450-8594
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the mineral composition of melaphyre and discusses durability of minerals contained in the rock for the impact of weather conditions on stability and strength of mineral rocks. The analysis showed that the tested melafir contained too many minerals not resistant to weathering. This fact had a significant impact on the exploitatnion of the new done motorway surface. The surface layer of the motorway was made between June and November 2001 and at the beginning of 2003 there started its renovation. The resulting rapid wear of the upper surface of the motorway may be explained by an excessive content of minerals that have gone rapid transformations (weathering and oxidation) in the conditions of the top surface layer of the motorway.

W artykule poddano analizie skład mineralny melafiru użytego do budowy nawierzchni autostrady oraz omówiono trwałość poszczególnych minerałów pod kątem ich odporności na czynniki atmosferyczne i ogólnej wytrzymałości skały. W wyniku analizy stwierdzono, że zbadany melafir zawierał zbyt dużą ilość minerałów nieodpornych na czynniki atmosferyczne, co miało znaczący wpływ na eksploatację nawierzchni autostrady; powierzchniowa warstwa autostrady powstała pomiędzy czerwcem i listopadem 2001 r., a już na początku 2003 r. przystąpiono do jej remontu. Szybkie zużycie górnej warstwy autostrady wytłumaczono nadmierną zawartością tych minerałów, które pod wpływem czynników atmosferycznych stosunkowo szybko uległy przemianom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies