Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Internet as the Present-Day Agora of Information and Knowledge

Tytuł:
The Internet as the Present-Day Agora of Information and Knowledge
Internet jako współczesna agora informacji i wiedzy
Autorzy:
Babik, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/386148.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. Wydawnictwo AGH
Tematy:
informacja i wiedza
rynek informacji
ekonomika informacji
tworzenie wiedzy
organizacja wiedzy
information and knowledge
information market
economics of knowledge
knowledge production
knowledge organization
Źródło:
Geomatics and Environmental Engineering; 2016, 10, 3; 17-25
1898-1135
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internet został potraktowany jako współczesna agora informacji i wiedzy. Celem artykułu jest charakterystyka Internetu jako globalnego rynku informacji i wiedzy. Zostały przedstawione jego elementy, specyficzne cechy, miejsce internauty na tym rynku, a także istniejące zagrożenia informacji i wiedzy. Zwrócono szczególną uwagę na komercjalizację, globalizację, dywersyfikację oraz wewnętrzne sprzeczności tego rynku, a także wycenę informacji i wiedzy w kategoriach rynkowych. Na tym tle omówiono polskie doświadczenia we współtworzeniu tej agory w ramach realizacji koncepcji społeczeństwa informacji i wiedzy, gdyż rynkowa potęga informacji i wiedzy czasami wywołuje w Polsce kontrowersje, co determinuje specyfikę polskiego wkładu w dzieło tworzenia tego globalnego rynku informacji i wiedzy.

The internet is treated as the present-day agora of information and knowledge. The purpose of this article is to characterise the internet as a global information and knowledge market. The paper presents components and specific features of the internet, the internaut's place on that market, and the existing threats to information and knowledge. Special attention is devoted to commercialisation, globalisation, diversification and internal contradictions occurring on that market, as well the evaluation of information and knowledge in market terms. On that background, the Polish experiences of building that agora are presented, as part of fulfilling the conception of an information and knowledge society, because the market power of information and knowledge sometimes raises controversy in Poland, which fact determines the uniqueness of the Polish contribution to the task of developing our global information and knowledge market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies