The aim of this paper is to review the approaches to the analysis of consumer
behaviour conditions and to determine their suitability for segmentation analyses, with particular
attention paid to the food market. The starting point for consideration is the placement
of consumer behaviour in the theory of consumption, with emphasis on the contribution
to its development by other scientifi c areas and disciplines. The next section is devoted
to the overview of various classifi cations used to describe the determinants of consumer
behaviour. In addition, the paper presents consumer typologies and their signifi cance in the
process of segmentation. The last part of the study is devoted to the methods of assessment
of the level of satisfaction of food needs.
Celem opracowania jest dokonanie przeglądu podejść do analizy uwarunkowań
zachowań konsumenckich i określenie ich przydatności do prowadzenia analiz
segmentacyjnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rynek żywnościowy. Punktem
wyjścia rozważań jest umiejscowienie zachowań konsumenckich w teorii konsumpcji
z podkreśleniem wkładu innych dziedzin i dyscyplin naukowych w jej rozwój. Następnie
dokonano przeglądu różnych klasyfi kacji wykorzystywanych do opisu uwarunkowań zachowań
konsumenckich. Przedstawiono ponadto typologie konsumentów i ich znaczenie
w procesie segmentacji. Ostatnia część opracowania została poświęcona metodom oceny
poziomu zaspokojenia potrzeb żywnościowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00