Novelty of this paper consists in simultaneous analysis of the traffic of some tram vehicles
taking into consideration the criterion of the electric energy consumption minimum.
Problems of traffic disturbances have been also included. First of all the influence
of the light signalling at the crossing has been analysed to reduce the energy use caused
by long stops forcing necessity of quicker subsequent ride to liquidate delay in relation
to the time-table. Within the elaborated methodology, the tram route is divided into parts
in keeping with different motion resistances for individual route fragments. Such simulation
is more real and precise for tram ride conditions in the city. The paper deals with
modernized trams driven by DC series motors supplied from modern choppers. For the
stage of the vehicle running with the constant speed, the best choice of the value of the
field-weakening coefficient can increase the motor efficiency.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00