One of the causes of ships’ accidents are errors in the communication between navigators in charge of ships
concerned. The most common causes include a lack of communication, misunderstanding of a received message,
incorrect choice of the type of message or misinterpretation of the information exchanged. These errors
can be significantly reduced by the automation of intership communication processes, in particular by
a developed automatic maritime communication system. The decision to communicate is as essential as
communication itself. This paper presents the problem of identifying situations requiring the establishing of
communication by a sea-going vessel. A definition of the need to establish communication between the vessels
is associated with the acquisition of data, analysis and evaluation of the navigational situation and the
relevant inference process. Based on an analysis of the process of identifying navigation situations which require
communication between proceeding ships, the model of automatic identification of such situations has
been developed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00