Surowce skalne dla budownictwa i drogownictwa pozyskiwane są zwykle w dużych ilościach, z reguły zaspokajają popyt lokalny, a koszt transportu jest często głównym nośnikiem kosztów ponoszonych przez odbiorców. W przypadku istnienia kilku ośrodków (regionów) wydobycia surowców skalnych niezbędne jest określenie wielkości wydobycia każdego z nich w stosunku do stref popytu. Nie spełnienie tego warunku prowadzi do istnienia przewozów krzyżujących się jednorodnej produkcji, których skutki mogą być mierzone w skali kraju. Niniejszy artykuł określa stan badań nad zagadnieniem bilansowania produkcji z popytem na surowce skalne oraz kierunki dalszych prac.
Rock materials used for building and road construction are usually produced in large amounts; as a rule they meet the local demand and the costs of transportation tend to be the main means of expenses borne by consumers. In case of existence of several centres (regions) of rock minerals mining it is essential to define the amount of open-pit for each of them, in relation to their zones of demand. Not complying with this condition leads to the existence of intersecting transport lines of homogeneous production. Its results can be measured in the scale of the country. The present article defines the state of research over the issue concerning balancing production with the demand for rock materials as well as directions for further works.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00