Przekaz podprogowy w reklamie jako manipulacja i zagrożenie dla poczucia bezpieczeństwa konsumenta Subliminal message in advertising as manipulation and threat to consumer’s sense of security
W artykule prezentowane są problemy związane z wykorzystaniem przekazu podprogowego w mediach, a dokładniej, w reklamie. Ukazano na czym polega przekaz podprogowy, jak oddziałuje na konsumenta i dlaczego należy traktować go jako formę manipulacji. W drugiej części przedstawiono badania, z których wynika, że przekaz podprogowy zagraża m.in. poczuciu bezpieczeństwa widza. Zwrócono także uwagę na konieczność prowadzenia edukacji medialnej, dzięki której jednostka zostanie wyposażona w kompetencje medialne, a co za tym idzie, będzie bardziej świadoma zagrożeń płynących z mass mediów.
The article presents the issues related to the use of the subliminal message in the media, in particular in advertising. It shows how the subliminal message affects the consumer and why one should treat it as a form of manipulation. The other part of the article presents the studies which show that the subliminal message threatens the viewer’s sense of security. In addition, the article highlights the need for media education, by dint of which people will become more aware of the dangers posed by the mass media.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00