Generating the acoustic energy into the water environmental through the hull of the ship and the ship propeller usually remains in the frequency from the range of single hertz to a few or several kilohertz. In the range of the frequency that was analyzed there are discrete components that are connected with the work of ship’s mechanisms as well as with broadband “noise” that is relevant to phenomenon of cavitation that in some range of work of ship’s propeller can mask discrete components connected for example with the work of the main engine. Fixing the ranges of frequencies in which the acoustic energy from ship’s equipment are concentrated, can facilitate the remote diagnostics of the ship as well as its identification.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00