Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena pojemności informacyjnej mierników kapitału intelektualnego oraz zwrotu ze sprzedaży w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw

Tytuł:
Ocena pojemności informacyjnej mierników kapitału intelektualnego oraz zwrotu ze sprzedaży w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw
The assessment of capacity informational of intellectual capital measurers and return on sales measurers in the decision processes of enterprises
Autorzy:
Łęgowik-Świącik, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/322519.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
zarządzanie
kapitał intelektualny
podejmowanie decyzji
management
intellectual capital
decision-making
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2017, 102; 203-213
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu podjęto problematykę kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, wskazując jego wpływ na proces zarządzania w warunkach konkurencyjności na rynku. W części pierwszej zaprezentowano istotę podejmowanie decyzji w zarządzaniu kapitałem intelektualnym. Rozważania zaprezentowane w części drugiej obejmują metodykę badań przyjętą w opracowaniu. Ostatnia część opracowania jest prezentacją wyników badań empirycznych w zakresie oceny procesu decyzyjnego w obszarze zarządzania kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie. Celem opracowania jest poznanie i ocena pojemności informacyjnej mierników kapitału intelektualnego oraz zwrotu ze sprzedaży. Metodami badawczymi zastosowanymi do realizacji celu są: analiza trendu wskaźnika VAIC i ROS oraz funkcja korelacji. Problematyka zarządzania kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie jest ważna i aktualna z uwagi na jej wpływ na procesy podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.

In the paper, there is discussed the problem of intellectual capital in the enterprise, indicating its impact on the management process in the conditions of market competition. The aim of the paper is to learn and assess the information capacity of intellectual capital measure and return on sales measure, indicating the relationships and links and their impact on the results of the specific enterprise. The results of the empirical research refer to: trend analysis of VAIC and ROS ratios over 11 years in the surveyed company and the research using Pearson’s correlation coefficient. The problem of management of intellectual capital in the company is not new but still up-to-date due to its impact on the decision-making processes in the area of the performance of enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies