W artykule przedstawiono badania modelowe dynamiki złożonego układu transportowego pojazd szynowy - tor - tunel - podłoże gruntowe. W badaniach uwzględniono własności dynamiczne gruntu stanowiącego podłoże torów lub jezdni, który zamodelowano półprzestrzenią sprężystą. Przedstawione w pracy wyniki badań obejmują wyznaczone transmitancje tunelu dla warunków pierwszej linii metra warszawskiego. Wykazano przydatność zaproponowanego sposobu modelowania w badaniach wpływu nowoczesnych środków transportu na infrastrukturę miejską.
The article presents model research of dynamics of complex transport system of rail vehicle - track - tunnel - subsoil. The study included the dynamic properties of the soil underlying /the track or roadway, which was modeled with an elastic half-space. The research results presented include the designated tunnel transmissions for the first line of the Warsaw metro. The usefulness of the proposed modeling method in the study of the influence of modern means of transport on urban infrastructure has been demonstrated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00