Kluczem spinającym pracę jest nadrzędna idea całościowego wykorzystania doświadczeń różnych państw i metropolii w zakresie organizacji i budowy systemów transportu kolejowego (w tym miejskiego), z uwzględnieniem współistnienia wielu gałęzi tego transportu, budowy tuneli średnicowych, rozwoju węzłów multimodalnych […]. W ciekawym studium zaprezentowano strukturę transportu miejskiego, uwzględniającą różne rodzaje miejskiego transportu szynowego, w tym: metro, lekką kolej nadziemną, kolej metropolitarną oraz sieć tramwajową.
Pogłębienie przedstawionych w pracy cząstkowych analiz pozwala spostrzec, jak rozległe merytorycznie i skomplikowane narzędziowe prace projektowe należy przeprowadzić, by nie popełniając fundamentalnych błędów, zaprojektować globalny system transportu w aglomeracji łódzkiej. Nabiera to tym większej wagi, iż w Unii Europejskiej obserwujemy wzrost znaczenia racjonalnie zorganizowanego i nowoczesnego transportu kolejowego, podczas gdy w Polsce ta faza pozostaje jeszcze opóźniona.
Przedstawiony materiał ma istotne walory faktograficzne, przeglądowe, a po części także analityczne. Zasługuje na opublikowanie zawartych w nim treści szczególnie w kontekście możliwości wykorzystania dobrze rozpoznanych projektów przy opracowywaniu systemu transportowego w aglomeracji łódzkiej.
Z recenzji prof. PŁ dr. hab. Michała Marczaka
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00