Przemysł filmowy nie istnieje dzisiaj bez rozbudowanych działań marketingowych, opartych na niestandardowych rozwiązaniach. W artykule zaprezentowano, w jaki sposób przemysł filmowy wykorzystuje działania z pogranicza sztuki oraz działania marketingowe, oparte głównie na szokowaniu odbiorców, do promocji filmów i seriali z gatunku horrorów. W artykule przedstawiono związki pomiędzy różnymi formami sztuki (np. site-specific) a zjawiskami z obszaru komunikacji marketingowej (np. guerrilla marketing, ambient marketing). Podstawą do wysunięcia wniosków jest analiza informacji o przedmiocie badania (tzw. metoda desk research) oraz przegląd literatury dotyczącej badanej problematyki.
The film industry does not exist today without extensive marketing activities based on non-standard solutions. The article presents the ways in which the film industry uses activities from the borderline of art and marketing activities, based mainly on the shock of recipients, to the promotion of films and series from the horror genre. The article presents relationships between various art forms (e.g. site-specific) and phenomena from the field of marketing communication (e.g. guerrilla marketing, ambient marketing). The basis for the conclusions is the analysis of information about the subject of the study (the so-called desk research method) and the review of the literature related to the studied issues.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00