Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wydźwięku polskojęzycznych opinii konsumenckich : implementacja algorytmu tworzenia słownika wydźwięku

Tytuł:
Analiza wydźwięku polskojęzycznych opinii konsumenckich : implementacja algorytmu tworzenia słownika wydźwięku
Sentiment analysis of opinions in Polish : implementation of the algorithm for creating glossary
Autorzy:
Gładysz, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/310651.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM"
Tematy:
przetwarzanie informacji
słownik semantyczny
analiza wydźwięku
information retrieval
semantic glossary
sentiment analysis
Źródło:
Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe; 2017, 18, 12; 1692-1697, CD
1509-5878
2450-7725
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opinie konsumenckie są szczególnym rodzajem dokumentów ze względu na swoją zawartość – ich głównym celem nie jest przekazanie obiektywnej informacji, ale subiektywnego nastawienia autora do produktu lub usługi. Przedstawione w opinii nastawienie emocjonalne opiniodawcy nazywane jest wydźwiękiem. W artykule przedstawione zostały metody i rodzaje analizy wydźwięku ze wskazaniem stosowanych algorytmów z których większość wymaga słownika wydźwięku zastosowanego do danych wejściowych. Opisane algorytmy tworzenia słowników dostosowane są do języka angielskiego. Podjęta została próba zaimplementowania jednego z nich i dostosowania do specyfiki języka polskiego. Problem stworzenia słownika jest jednym z zagadnień, które wymagają uwagi w celu uzyskania dobrej jakości przetwarzania pod względem wydźwięku.

Consumer reviews are a special type of text documents due to their content – their main purpose is not to provide objective information, but to show a subjective attitude of its authors to the product or service. The opinions expressed in the opinion of the emotionally-minded people are called sentiment analysis. Paper presents methods and types of sentiment analysis with the use of algorithms, most of which require the vocabulary of the sentiment used for the input. Described algorithms for creating dictionaries are adapted to English. An attempt was made to implement one of them and to adapt to the specificity of the Polish language. The problem of creating a dictionary is one of the issues that require attention in order to obtain good quality processing in terms of sentiment analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies