The modern era of liturgical music in the Church in Italy has favored a situation in which a multiplicity of languages, styles and genres that probably characterize its uniqueness in the world scene coexist. We certainly cannot say that we live such a happy era from this point of view. After almost 60 years in which a false concept of liturgical creativity has been operating almost undisturbed, we are faced with an immense variety of situations within which – even in the presence of virtuous and significant experiences – a sort of generalized mediocrity is imposed which is almost all The cornerstones dictated by tradition and redefined by Vatican II. It is more than ever necessary to rediscover some fundamental concepts: the functionality of liturgical music; the music that wears the word; musical forms; thechoice of the repertoire; the need for training; The task of the liturgical music composer.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00