Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena właściwości trakcyjnych wybranych opon na podłożach zadarnionych

Tytuł:
Ocena właściwości trakcyjnych wybranych opon na podłożach zadarnionych
The evaluation of traction properties of selected tyres on sodded roads
Autorzy:
Białczyk, W.
Czarnecki, J.
Cudzik, A.
Brennensthul, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/290375.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Inżynierii Rolniczej
Tematy:
darń
siła trakcyjna
sprawność trakcyjna
sod
traction force
traction efficiency
Źródło:
Inżynieria Rolnicza; 2010, R. 14, nr 7, 7; 15-22
1429-7264
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono ocenę porównawczą właściwości trakcyjnych dwóch opon przeznaczonych do pracy na powierzchniach zadarnionych. Badania przeprowadzono na łące należącej do RZD Pawłowice Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Badaną darń ugniatano wałem zaopatrzonym w ostrogi imitujące korki butów piłkarskich. Zastosowano 0%, 50% oraz 100% poziom ugniecenia (użytkowania) darni. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że badane opony uzyskują zróżnicowane zdolności trakcyjne. Dla opony 36x13,5-15 wykazano nieistotny wpływ ugniecenia darni na wartości osiąganych sił i sprawności trakcyjnych. Opona 400x55-22,5 uzyskiwała siły i sprawności trakcyjne istotnie różne na poszczególnych poziomach użytkowania.

The work presents the comparative evaluation of traction properties of two tyres intended for use on sodded areas. The tests were performed on a meadow owned by the Agricultural Experimental Unit RZD Pawłowice of the Wrocław University of Environmental and Life Sciences. The tested sod was pressed by a shaft equipped with spurs imitating those of football shoe soles. The 0%, 50% and 100% levels of sod compression (use) were applied. On the basis of the obtained results, it was found that the tested tyres presented various traction abilities. For the 36x13.5-15 tyre, it was proved that sod compression had an irrelevant impact on the values of achieved traction forces and efficiencies. The 400x55-22.5 tyre presented significantly different traction forces and efficiencies for each particular level of use.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies