Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parametric syudy of a pneumatic tire under inflation using the FEM approach

Tytuł:
Parametric syudy of a pneumatic tire under inflation using the FEM approach
Analiza parametrów opony pneumatycznej obciążonej ciśnieniem wewnętrznym, za pomocą MES
Autorzy:
Pelc, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/280092.pdf
Data publikacji:
1998
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
tire
composite materials
finite element modelling
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 1998, 1; 109-120
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The influence of some parameters of pneumatic tire on its deformation and stresses under inflation pressure has been analyzed. The 2D axisymmetrical finite element model was applied. Large displacements have been taken into account in the strain-displacement relations. Orthotropy ratio variations appearing in a specific tire cord-rubber composite have been also considered. The following input data have been taken: belt ply width, belt cord angle and longitudinal stiffness of carcass fiber. The tire model was verified using the experimental results. Good correlation was observed between the corresponding displacements.

Przeanalizowano wpływ niektórych parametrów konstrukcyjnych opony pneumatycznej na jej deformację i naprężenia wywołane działaniem ciśnienia wewnętrznego. Zastosowano metodę elementów skończonych. Założono obrotową symetrię zadania. w rozważaniach uwzględniono duże przemieszczenia. Wzięto także pod uwagę zmienność współczynnika ortotropii w specyficznym kompozycie oponowym złożonym z kordu i gumy. Zmienne wejściowe stanowiły: szerokość opasania, kąt nachylenia nitki w warstwie opasania i sztywność nitek osnowy. Na podstawie przeprowadzonej weryfikacji modelu obliczeniowego opony można wnioskować, że w zakresie przemieszczeń zadowalająco dokładnie opisuje on obiek rzeczywisty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies