Managerial perspective of servant leadership on voice behaviour of banking professionals: mediation Menedżerska perspektywa przywództwa służebnego na zachowania głosowe profesjonalistów bankowych: model mediacyjny
Indian banking organizations seek supportive and suggestive employees on organizational processes. However, the question is how banking organizations prepared for the culture to welcome service-minded people. Moreover, preparation needs to be in leadership, committed employees and an open and friendly environment. This is a novel idea of the present study, which consists of Servant Leadership (SL), Affective Commitment (AC) and Knowledge Sharing Behaviour (KSB) to promote Voice Behaviour (VB). This study aimed to determine how servant leadership influences voice behaviour among employees. Besides, the study also focuses on mediating role of affective commitment and knowledge-sharing behavior on the relationship of servant leadership on voice behaviour. In this regard, data were collected from banking employees using a structured questionnaire and email data collection method. Simple random sampling was used to choose banks located southern part of India. The study's findings highlighted that servant leadership positively influences voice behaviour. Further, the study stressed that affective commitment and knowledge-sharing behaviour partially mediate the relationship between servant leadership and voice behavior. The managerial implications and scope for future research based on limitations were discussed in this study.
Indyjskie organizacje bankowe poszukują pracowników wspierających i sugerujących procesy organizacyjne. Pozostaje jednak pytanie, w jaki sposób organizacje bankowe przygotowały się do kultury przyjmowania osób nastawionych na świadczenie usług. Co więcej, przygotowanie musi obejmować przywództwo, zaangażowanych pracowników oraz otwarte i przyjazne środowisko. Jest to nowatorski pomysł niniejszego badania, które składa się z przywództwa służebnego, zaangażowania afektywnego i dzielenia się wiedzą w celu promowania zachowań głosowych. Niniejsze badanie miało na celu określenie, w jaki sposób przywództwo służebne wpływa na zachowania głosowe wśród pracowników. Poza tym badanie koncentruje się również na pośredniczącej roli zaangażowania afektywnego i dzielenia się wiedzą w związku przywództwa służebnego z zachowaniami głosowymi. W związku z tym dane zostały zebrane od pracowników bankowych przy użyciu ustrukturyzowanego kwestionariusza i metody zbierania danych za pośrednictwem poczty elektronicznej. Do wyboru banków zlokalizowanych w południowej części Indii wykorzystano prosty losowy dobór próby. Wyżej wymieniony model zmiennych został opracowany i przetestowany przy użyciu modelu równań strukturalnych - częściowego najmniejszego kwadratu. Wyniki badania podkreśliły, że przywództwo służebne pozytywnie wpływa na zachowania głosowe. Ponadto w badaniu podkreślono, że zaangażowanie afektywne i dzielenie się wiedzą częściowo pośredniczą w związku między przywództwem służebnym a zachowaniami głosowymi. W badaniu omówiono implikacje menedżerskie i zakres przyszłych badań w oparciu o ograniczenia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00