In the drama Close City, first published in 2005, Lithuanian playwright Marius Ivaškevičius focuses on the (im)possible connections between Malmö and Copenhagen. The initially realistic setting of a failing marriage in the spirit of August Strindberg and Ingmar Bergman evolves gradually into an absurd spectacle that explores spatial and intertextual interstices. This article investigates how the drama, as a scenic kaleidoscope, elaborates on the influence of imagined geographies in the Baltic Sea region, discusses (gendered) power relations, and questions Scandinavian exceptionalism.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00