Rola gestorów obiektów hotelarskich w edukacji gości na rzecz rozwoju zrównoważonego The role of hotel managers in educating hotel guests on sustainable development
The article addresses the issue of educating the consumers of tourism services on environmental issues and the role of business in this area. The authors have assumed that a full participation of the purchasers of these services in the realisation of the sustainable development goals expressed in greening tourism consumption depends on the level of consumer’s knowledge. This level is mainly developed by the family, school and media but also by the tourism enterprises. The assumptions concerning the role of the tourism enterprises in educating the tourists on sustainable development have been built on the results of a questionnaire survey carried out in hotels located in the most attractive resorts of the Lower Silesia region.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00