Tytuł pozycji:
Wpływ parametrów filtra wejściowego LC pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania
- Tytuł:
-
Wpływ parametrów filtra wejściowego LC pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania
Influence of LC vehicle input filter parameters on stability of traction supply system
- Autorzy:
-
Skibicki, J.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/268321.pdf
- Data publikacji:
-
2005
- Wydawca:
-
Politechnika Gdańska. Wydział Elektrotechniki i Automatyki
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej; 2005, 21; 209-214
1425-5766
2353-1290
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono wpływ zmiany parametr6w elektrycznych filtra na stabilność układu zasilania trakcji elektrycznej. Zaprezentowano og61ne założenia teoretyczne problemu oraz zaproponowano nowy współczynnik pozwalający na wstępne określenie stabilności systemu dla przyjętych parametr6w filtra wejściowego. Przedstawiono wyniki analizy symulacyjnej wykonanej w programie PSpice przy wykorzystaniu opracowanych modeli poszczególnych elementów systemu trakcyjnego. Badania symulacyjne wykonano dla pojazdu III generacji, czyli wyposażonego w przekształtnik energoelektroniczny i napędzanego silnikami indukcyjnymi, pracującego w obszarze regulacji po ograniczeniu mocy. Praca w tym obszarze stwarza bowiem największe ryzyko powstania niebezpiecznych oscylacji napięcia i prądu. Problem drgań związany z odpowiednim doborem parametr6w filtra wejściowego jest szczególnie istotny w sytuacji krajowego systemu trakcji kolejowej, gdzie nowoczesne pojazdy III generacji zaczną być eksploatowane w najbliższej przyszłości.
The aim of this paper is to present the war electric parameters of the LC vehicle input filter influence the stability of traction supply system. It shows the theoretical assumption of this problem and makes a suggestion for a new parameter which allows to define system stability depending on input filter parameters. It also shows the results of PSpice simulation analysis, which was clone using developed models of traction system elements. Simulation research was made for a vehicle with current converter and induction machines, which work in P=const control area. Operation in this area might result in the appearance or voltage and current oscillations. This problem is important for domestic railway traction supply system, where modern III generation vehicles will be exploited in near future.