Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wybranych wyników pomiarów w systemie absorpcji energii zderzaka aktywnego

Tytuł:
Analiza wybranych wyników pomiarów w systemie absorpcji energii zderzaka aktywnego
Analysis of selected results of measurements in an active brake absorption energy system
Autorzy:
Popławski, T.
Całus, S.
Chabecki, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/268284.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Elektrotechniki i Automatyki
Tematy:
zderzak aktywny
efekt Łągiewki
zderzak rozpraszający
EPAR
active bumper
Łągiewka effect
diffuser bumper
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej; 2017, 54; 183-186
1425-5766
2353-1290
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono analizę wyników uzyskanych podczas badania przemian energii postępowej w obrotową i cieplną. Badania przeprowadzono dla Centrum Badawczo Wdrożeniowego EPAR w Kowarach. Ich celem było opisanie i zweryfikowanie empiryczne tzw. „Efektu Łągiewki”. Zaprojektowano i zbudowano dedykowane stanowisko pomiarowe oraz uruchomiono układ pomiarowy opisany w dalszej części opracowania. Przedstawiono koncepcję rozwiązania dotyczącą możliwości zmniejszenia siły bezwładności podczas zderzenia/hamowania. Symulacje teoretyczne zostały potwierdzone przeprowadzonymi pomiarami. Opisano zastosowane rozwiązania sprzętowe oraz programowe zarówno ruchomych wózków, jak i centrali.

The analysis of the results obtained during the study of progressive transformation of rotational and heat energy was presented. The study was conducted for the EPAR Research and Development Center in Kowary. Their aim was to describe and empirically verify the so-called “Łągiewka Effect". A dedicated measurement station has been designed and built, and the measurement system has been set up as described in the further part of the study. The concept of the idea for the reduction of inertia forces during impact / braking has been presented. Theoretical simulations have been confirmed by measurements. The hardware and software solutions of both the crash simulation sled and the control panel are described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies