Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A multi-layered potential field method for waterjet propelled unmanned surface vehicle local path planning with minimum energy consumption

Tytuł:
A multi-layered potential field method for waterjet propelled unmanned surface vehicle local path planning with minimum energy consumption
Autorzy:
Wang, Shasha
Fu, Mingyu
Wang, Yuanhui
Zhao, Liangbo
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/260576.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Gdańska. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
Tematy:
water-jet propelled USV
local path planning
marine environment
minimum energy consumption
multi-layered potential field method
Źródło:
Polish Maritime Research; 2019, 1; 134-144
1233-2585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Focusing on the influence of wind and surface currents on local path planning in the marine environment, a multilayered potential field (MPF) method is proposed to minimize the energy consumption of a water-jet propelled unmanned surface vehicle (USV). A synthetic environment framework that can incorporate the information of the base potential field layer and the environment layer is constructed first. This framework provides a base for minimizing the energy consumption of the water-jet propelled USV through proper force weighting. For the purpose of USV path planning, the traditional potential field method is extended by including the velocity information of the USV and the approached obstacles to avoid collisions with dynamic obstacles. The proposed method integrates kinematic control to prevent considering the vehicle as a point mass or rigid body. Finally, simulation and comparison experiments are performed to demonstrate the energy-saving efficiency of the proposed local path planning approach for the water-jet propelled USV.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies