This paper presents an original method for checking influence of lubricating oil improvers on performance of crankshaft
seals of combustion piston engine. Crankshaft seals were tested with the use of a modified friction node of T-02 fourball
apparatus in laboratory conditions. The tests were conducted according to a worked-out algorithm. Their results
confirmed usefulness of the method for determining „harmful” performance of sealing systems, which makes it possible
to assess operational usability of lubricating oil improvers. On the basis of an analysis of the results a scientific hypothesis
saying that lubricating oil quality affects correctness of performance of crankshaft seals of combustion piston engine,
was formulated. The hypothesis was verified by means of induction inference and statistical method with taking into
account Fisher statistics.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00