This paper aims to the computing model of quantitative elements in crossing situation based on the separating of
different states about vessel’s meeting to study the automatic collision-avoiding plan of given way vessel in crossing
situation. Following results are proved by simulations: The accuracy of hydrodynamic model is enough for studying
and application for automatic collision-avoiding; computing model of quantitative elements by method of bisection
is rapidly and reliably convergent during computing. The whole meeting process can be separated to several stages
according to the quantitative elements in crossing situation. Different initial collision avoiding measures of given-way
vessel in different stages produced as per rules and ordinary practice of seaman.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00