In the paper selected approximate methods for calculation of inland waterways ship resistance and their verification
by towing tests, compared on the example of a small urban ferry, are presented. The test results are made for both
the bare hull and the hull with appendages (skeg, azimuthal propeller). Significant differences between results of the
theoretical methods and experimental ones, especially in the case of the model with skegs and propulsion, are pointed
out. The purposefulness of using several parametric methods and the use of average results at the preliminary design
stage were also discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00