Artykuł zawiera opis nieinwazyjnej metody badań podłoża i podtorza kolejowego, jaką jest GPR (Ground Penetrating Radar). Pokazuje wyniki badań uzyskane w rzeczywistych warunkach na fragmentach poszczególnych linii kolejowych przygotowywanych do modernizacji. Opisuje wady i zalety niekonwencjonalnej metody geofizycznej, bazującej na nieinwazyjnych pomiarach przepływu fal elektromagnetycznych przez ośrodek gruntowy, w porównaniu do tradycyjnych metod geotechnicznych.
The paper contains description of a nondestructive testing method of a railway subgrade which is Ground Penetrating Radar (GPR). Results of field tests carried out for realistic conditions along sections of existing railway tracks being prepared for modernization, are shown. The article describes advantages and disadvantages of the unconventional geophysical method based on noninvasive measurements of electromagnetic waves propagation in a soil medium and compares it with traditional geotechnical testing approach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00