Pojazdy trakcji elektrycznej są znacznym odbiorcą energii elektrycznej. Moc napędów zainstalowanych w lokomotywach osiąga 6 MW, pociągach metra 3 MW, tramwajach 600-800 kW. Współczesne tranzystorowe układy regulacyjne umożliwiają wykorzystanie pobieranej z podstacji energii ze stosunkowo wysoką sprawnością, wynoszącą 0,9. Układy te umożliwiają również częściowe odzyskanie energii kinetycznej rozpędzonego pojazdu podczas hamowania. Dotyczy to zwłaszcza pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej prądu stałego (takich jak tramwaje, trolejbusy, metro) oraz pojazdy kolejowe w krajach z systemem zasilana 3000 V DC i 1500 V DC. Przy zasilaniu sieci prądem przemiennym stosowane są układy falownikowe, przetwarzające pośrednie napięcie prądu stałego pojazdu na wymaganą wysoką jakość prądu zwracanego do sieci, są skomplikowane i kosztowne.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00