Zmiany ramienia prostującego w zjawisku czystej utraty stateczności statku na fali Variation the righting arm in phenomena pure loss of stability of a ship on wave
W artykule przedstawione zostało zjawisko czystej utraty stateczności statku na fali. Zaprezentowano wyniki obliczeń wynikające z modelu defektu statecznościowego utraty stateczności statku na fali dla kryteriów oceny stateczności drugiej generacji. Przeanalizowano zmiany ramienia prostującego statku na fali dla różnych położeń grzbietu fali względem kadłuba statku i wybranych stanów załadowania statku. Wyniki obliczeń wykonanych oprogramowaniem Maxsurf/Hydromax zaprezentowano na załączonych wykresach.
The paper presents phenomenon of pure loss of stability of the ship on a wave. The results of the calculations were presented from the model of stability defect pure loss of the ship's stability on the wave for assessing the stability by the criteria second generation. Analyzed ware variations of righting arms the ship on a wave, for wave crest in different positions relative to the hull of the ship and selected loading conditions of the ship. The results of calculations carried out by software Maxsurf/Hydromax were presented in the at-tached charts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00