W pracy przedstawiono porównanie Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności, z obecnie obowiązującymi przepisami krajowymi Ipi-1 wydanymi w roku 2017 r., w zakresie ich rozbieżnych stanowisk przy projektowaniu infrastruktury kolejowej, dostosowanej do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Wybrano i opisano parametry oceny peronu w zakresie interoperacyjności, które nie są spójne i mogą sprawiać trudności przy projektowaniu odernizowanych peronów. Przedstawiono również doświadczenia związane z potencjalnymi błędami związanymi ze złą interpretacją przepisów dotyczących zagadnień interoperacyjności peronów.
The comparison of the Technical Specifications for Interoperability and the current Ipi-1 national regulations issued in 2017, in the field of their divergent positions in the design of railway infrastructure, adapted to the needs of people with reduced mobility has been presented in the paper. The parameters for assessing platforms compliance with interoperability requirements that are not consistent and which may be difficult while designing upgraded platforms have been selected and described. Experiences related to potential errors in poor interpretation of the provisions on interoperability issues of platforms have been also presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00